دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1400 - 08:30
فلاحی در گفت‌وگو با آنا:

خروجی دانشگاه‌ها باید فارغ‌التحصیلان تراز انقلاب باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: خروجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی باید فارغ‌التحصیلان تراز انقلاب باشد که متاسفانه این موضوع در رشته‌های علوم انسانی کمتر دیده‌ می‌شود و باید در این زمینه تمرکز بیشتری صورت گیرد.
کد خبر : 620801
فلاحی

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره اهمیت تغییر سرفصل درسی، گفت: هر روزه مسائل جدیدی در دنیای علم و پژوهش به‌ وجود می‌آید که باید با توجه به آن، همواره بازنگری سرفصل‌های درسی مورد توجه قرار گیرد، در این امر مهم اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها و مباحث معرفتی نیز مدنظر باشد.


این مقام مسئول با اشاره به اهمیت بازنگری سرفصل‌های درسی به‌صورت سالیانه، اظهار کرد: خروجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی باید فارغ‌التحصیلان تراز انقلاب باشد که متأسفانه این موضوع در رشته‌های علوم انسانی کمتر دیده‌ می‌شود و باید در این زمینه تمرکز بیشتری صورت گیرد. بحث تغییر سرفصل‌های درسی مسئله‌ای مسلّم است و باید بر اساس نیازهای هر رشته و مطابق با چشم‌اندازهای نظام اسلامی سالیانه این بازنگری انجام شود.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با تأثیر بازنگری سرفصل‌های درسی در کارآفرین شدن دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: تغییر سرفصل‌های درسی در کارآفرین شدن دانشگاه‌ها قطعاً مؤثر خواهد بود و کیفیت خروجی مراکز آموزشی منوط به این است که چه چیزی به دانشجو ارائه می‌شود و تا چه حد پاسخگوی نیازمندی‌ جامعه و صنایع مختلف است.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته